Datum: 26. 11. 2024, registrace od 8:30 hod.
Místo: Hotel Grandior, konferenční sál Euforie, Na Poříčí 42, Praha 1, 110 00
Cíl semináře:
Seznámení odborné veřejnosti s aktuálními poznatky z oblasti použití elastických prvků v konstrukci konvenčních železničních tratí, tratí pro vyšší rychlosti i aktuálně řešených VRT.
PREZENTACE:
První blok přednášek
Představení společnosti Getzner Werkstoffe, (Představení společnosti a oblasti použití vyráběných materiálů), Nikolaus Schemer, Getzner Werkstoffe GmbH, Německo
Ochrana kameniva v železničním svršku / Ballast Protection for the Superstructure, (Elasticita v trati může přinést vyšší stabilitu svršku a tím zajistit rovnoměrnou kvalitu koleje v čase), Dipl.-Ing. Andreas Wenz, Getzner Werkstoffe GmbH, Německo
Antivibrační rohože v železničním svršku a na umělých stavbách, (Elastické komponenty chrání mosty i kamenivo současně. Umožňují také plynulé přechody tuhostí mezi otevřenou tratí a tratí na umělých stavbách. Chrání konstrukci a okolí proti vibracím),Bc. Tomáš Roth, Hydrobeton s.r.o., Slovensko
Druhý blok přednášek
Podpražcové podložky ve výhybkách / Under Sleeper Pads for Turnouts, (Podpražcové podložky mohou výrazně snížit náročnost údržby výhybek, dosáhnout snížení nákladů, lepší dostupnost a vyšší úroveň komfortu),Univ. Ass. Dipl.-Ing. Martin Quirchmair, Univerzita Innsbruck / Getzner, R&D, Rakousko
Elastická řešení pro vysokorychlostní tratě / Elastic Solutions for High Speed Lines, (Vysokorychlostní tratě jsou rychlou, spolehlivou a ekonomickou součástí infrastruktury. Elastické komponenty napomáhají k udržení spolehlivosti a kvalitě trati), Dipl.-Ing. Andreas Wenz, Getzner Werkstoffe GmbH, Německo
Třetí blok přednášek
Problematika hluku a vibrací na železniční infrastruktuře z pohledu TSI a TSI HS, Ing. Jiří Jelenek, Interoperabilita železniční infrastruktury, Česká republika
Technické a ekonomické přínosy pražců s podpražcovými podložkami v síti rakouských železnic, Univ.-Ass. Dipl.-Ing. Markus Loidolt, Technická univerzita Graz, Rakousko